Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/pikseolo/domains/baza-firm-polskich.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Uniwersalna medytacja na poprawę uważności - Baza firm polskich

Uniwersalna medytacja na poprawę uważności

Życie w ciągłym biegu nie sprzyja poprawie i zachowaniu naszego zdrowia psychicznego w dobrej formie. Nerwowość, którą coraz częściej odczuwamy, jest zazwyczaj spowodowana niewystarczającym zaspokajaniem własnych potrzeb fizjologicznych. Na przykład brak regularnego snu oraz jego nieodpowiednia higiena mogą powodować trwałe uszkodzenia w całym ciele – nie tylko w psychice. Oderwanie od rzeczywistości i ciągły pęd za niewiadomym to problem XXI wieku. Zamiast skupiać się na odczuciach, odbieranych w danej chwili, ludzie często tworzą w głowach różne scenariusze, stresują się przyszłością czy rozpamiętują przeszłość.

Trening uważności dla dorosłych

mindfulness dla dorosłychMedytacja mindfulness swoje korzenie znajduje w tradycji buddystów. Znane z technik relaksacji, medytacji i innych treningów umysłowych buddyści uważali trening uważności za bardzo ważny element rozwoju psychicznego człowieka. Na zachodzie mindfulness zyskało swoją popularność i wielu zwolenników w bardzo szybkim tempie. Wielu entuzjastów korzysta z tego sposobu z nadzieją na wyleczenie się z problemów psychicznych, nerwic i lęków. Mindfulness dzieli się na kilka kategorii – osobno prowadzone są dla dorosłych i dzieci, można też przeprowadzać ten trening, jeżeli chodzi o edukację, biznes czy sport. Mindfulness dla dorosłych skupia się na innych rzeczach, niż ten dla dzieci. Każdy człowiek na danym etapie życia potrzebuje innych bodźców i ścieżek myśli, by prawidłowo funkcjonować. Korzyści z takich treningów są ogromne i jak twierdzą zwolennicy – bezcenne. Regularnie praktykujący zauważają poprawę koncentracji, wydajności pracy i lepszą pamięć. Ponadto, potrafią w końcu efektywnie odpoczywać od pracy, zamiast marnować wolny czas na mało wartościowe zajęcia czy rozrywki. Lepszy sen również jest oczywistym „efektem ubocznym” praktykowania techniki uważności. Oprócz zmian we własnym umyśle, takich jak poprawa samooceny i wyrozumiałość dla samego siebie oraz łagodność, zauważane są poprawy w relacjach interpersonalnych.

Mindfulness to metoda na poradzenie sobie z pytaniami, na które na pierwszy rzut oka można nie znaleźć odpowiedzi. Jak radzić sobie z tym, czy z tamtym – najpierw warto zajrzeć w głąb siebie i odkryć, z czym ma się problem. Medytacje są polecane szczególnie cholerykom, ponieważ dzięki nim wyciszają się, uczą się, jak radzić sobie z nagłym przypływem negatywnych emocji oraz jak je skutecznie opanować. Mindfulness zwiększa chęć do życia i działania, tworzenia oraz poznawania świata z innej perspektywy – często niedostępnej dla wielu przez zamknięty umysł.