Profesjonalne kursy mindfulness dla początkujących

Uważna obecność na stałe weszła do kanonu współczesnej psychologii. Terapia w oparciu o uważność ma swoje korzenie w filozofii buddyjskiej. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się nieco bliżej kwestii dotyczącej mindfulness. Dla kogo adresowane są treningi i szkolenia z tego zakresu i czy taka forma pomocy jest aby skuteczna? Czy kursy online również zdają egzamin? Z całą pewnością nigdy nie jest za późno, żeby zmienić swoje życie na lepsze.

Lepsze samopoczucie dzięki profesjonalnemu kursowi mindfulness

profesjonalny kurs mindfulness onlineW ostatnim czasie warsztaty oraz przeróżne kursy w zakresie mindfulness, czyli treningu uważności, stały się niezwykłe popularne. Termin „uważność” odmieniany jest przez wszystkie przypadki. Dzięki regularnym praktykom mindfulness można osiągnąć określony stan świadomości, który prowadzi do osiągnięcia większej równowagi emocjonalnej, co niweluje negatywne skutki stresu, którego każdy z nas w rożnym stopniu doświadcza na co dzień. Nie oznacza to jednak tego, że dana osoba nie będzie doświadczać żadnego cierpienia, nic z tych rzeczy. Stres, negatywne emocje i zdarzenia są nieodłączną częścią życia. Podczas regularnej praktyki mindfulness pacjenci uczą się, jak przejść przez owe trudności obronną ręką. Warto w tym miejscu podkreślić, że mindfulness nie jest wcale pojęciem nowym, które zostało opracowane przez współczesnych psychologów i psychoterapeutów. Z pojęciem świadomej uwagi skupiającej się na chwili obecnej mamy do czynienia chociażby w buddyzmie. Filozofia Dalekiego Wschodu istnieje od kilku tysięcy lat i jak do tej pory była niezbyt znana przez ludzi Zachodu. To się jednak zmieniło. Współcześni psychologowie przejęli niejako założenia filozofii buddyjskiej i zadatowali je do codziennej praktyki terapeutycznej. Każdy chętny może się zapisać na specjalistyczny kurs z zakresu treningów uważności. Duża popularnością cieszy się również w pełni profesjonalny kurs mindfulness online. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii można z powodzeniem nauczyć się świadomej uwagi w różnych sytuacjach życiowych – podczas jazdy autobusem, w kolejce do lekarze lub przed ważną rozmową.

Szczególny rodzaj świadomej uwagi skierowanej na chwilę obecną okazuje się przynosić znaczące korzyści. W ramach treningu mindfulness pacjenci uczą się świadomie kontrolować swój oddech, przyglądają się swoim emocjom i towarzyszącym myślom, a przede wszytkim starają się nie oceniać ani siebie, ani innych. Wbrew pozorom nie jest to wcale takie proste zadanie, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.