Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/pikseolo/domains/baza-firm-polskich.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Nowoczesne orurowanie do samochodu wyścigowego - Baza firm polskich

Nowoczesne orurowanie do samochodu wyścigowego

Samochody wyścigowe, które uczestniczą w zawodach na torach zamkniętych są zawsze wyposażone w wewnętrzne orurowanie i wzmocnienie konstrukcji, choć po pierwszym przeglądzie nowej Toyoty zgodnie uznaliśmy iż nie jest ono wystarczające by spełniać wymagania drużynowe. Orurowanie było bowiem lekkie, przeznaczone raczej do samochodu osobowego czy drogowego niż do pojazdu uczestniczącego w wyścigach.

Profesjonalne orurowanie do wyścigowej Toyoty

orurowanie do toyotyPrzede wszystkim, orurowanie było wykonane ze stali, która być może dobrze chroniła wnętrze samochodu, aczkolwiek zdecydowanie za bardzo obciążała silnik oraz amortyzację. Tego rodzaju wzmocnienie nieszczególnie sprawdzałoby się w pojeździe wyścigowym, dlatego też wymieniliśmy je niemal natychmiast na orurowanie do Toyoty wykonane z włókna węglowego. Ten rodzaj wzmocnienia jest najrzadziej wykorzystywany, gdyż należy do znacznie kosztowniejszych modyfikacji niż standardowe stalowe konstrukcje, aczkolwiek jest nieporównywalnie skuteczniejszy. Na wszystkich wykonanych przez nas testach wytrzymałościowych okazało się iż owe orurowanie jest niemal niewrażliwe na efekty kolizji z dużymi prędkościami, nie wywołuje obciążenia z racji nieznacznej wagi, oraz należy do modyfikacji bardzo łatwych do zaimplementowania. Owo orurowanie pochodzi bowiem od producenta części do pojazdów wyścigowych, i jest doskonale dopasowane do wewnętrznej konstrukcji każdego modelu do którego przeznaczone jest wzmocnienie. Co prawda do każdego pojazdu trzeba więc zamawiać pasujące orurowanie, choć jest to jego jedyny mankament. Rama orurowania mieści się pod karoserią idealnie, więc największym wysiłkiem jest tylko przytwierdzenie jej do konstrukcji, po czym pojazd jest gotowy do jazdy. Lekkie wzmocnienie z włókna węglowego może być również bez przeszkód używane w samochodach drogowych, gdyż spełnia wszystkie wymagania ustawowe, i mieści się bez trudu w normach wagowych, obowiązujących w kraju.

Dla nas najważniejsza była jednak wytrzymałość, ponieważ nasi kierowcy zwykle demonstrowali na torze bardzo agresywne style prowadzenia, często wywołujące mniejsze czy większe uszkodzenia. Nowa rama do samochodu umożliwiała im więc zastosowanie owych stylów do maksymalnie efektywnej jazdy bez obaw o zniszczenie samochodu po kolizji czy doznanie obrażeń po wypadku. Rama osłania bowiem nie tylko klatkę silnika i boki karoserii, ale sięga również do kabiny kierowcy, osłaniając prowadzącego przed najgorszymi efektami kolizji czy nawet dachowania z dużą prędkością.