Customowe części motocyklowe

Odkąd zaczęliśmy prowadzić serwis tuningu w naszym warsztacie motocyklowym, zebrało nam się dość dużo stałych klientów. Koledzy z zaprzyjaźnionych ekip nie tylko przesiadywali u nas gościnnie, ale również serwisowali i podrasowywali maszyny, a także zlecali znajomemu artyście lakiernikowi ozdobienie zarówno motocykli jak i kasków. Na jednej z takich posiadów wpadliśmy na dość niecodzienny pomysł, by złożyć motocykl widziany w jednym z naszych ulubionych filmów fantastycznych.

Podzespoły do budowy motocykla od podstaw

części do motocykliSprawa byłaby o wiele łatwiejsza gdyby chodziło o zwykłą maszynę, przerobioną tylko wyglądem by pasowała do tematu filmu, aczkolwiek pojazd przez nas upatrzony był motocyklem trójkołowym, przeznaczonym do jazdy w ciężkim terenie. Musiał mieć on nie tylko odpowiedni wygląd, ale też parametry. Oczywiście, filmowy pojazd nigdy nie był budowany do faktycznej jazdy, więc czekało nas nie lada zadanie z jego montażem. Jedną część projektu mieliśmy z głowy, a mianowicie posiadaliśmy już warsztat w którym mogliśmy pracować bez przeszkód, w wolnych chwilach pomiędzy naprawianiem maszyn. Następnie czekało nas mozolne szukanie najbardziej pasujących części do motocykli, głównie przeznaczonych do ciężkich maszyn i motorów offroadowych, bo tylko takie części miały dostatecznie dużą wytrzymałość by cała konstrukcja działała sprawnie. Nie zatrzymywaliśmy się na częściach od jednego producenta, a oprócz podzespołów znanych firm zamówiliśmy jeszcze wiele elementów od producentów specjalistycznych części, przeznaczonych dla różnego rodzaju modeli motocykli wyczynowych i sportowych. Z dopasowaniem elementów nie było problemu, bo ramę motocykla wykonaliśmy samodzielnie, więc można było spokojnie wydzielić na niej wystarczająco przestrzeni do montażu wszystkich podzespołów. Najwięcej czasu zajęły oczywiście poprawki i przeróbki, bo wiele podzespołów niekoniecznie było zaprojektowanych by współgrać z częściami od innych producentów, a inne musiały zostać całkowicie rozmontowane i zbudowane od podstaw, jednak kilka miesięcy intensywnej pracy opłaciło się w zupełności.

Gotowa maszyna była niesamowicie imponującym pojazdem, przypominającym niektóre ciężkie motocykle eksperymentalne, aczkolwiek o wiele większym i cięższym. Mimo iż był to garażowy projekt, motocykl był pojazdem jak najbardziej przeznaczonym do ruchu ulicznego, i w niedługim czasie zaczęliśmy zabierać go na pokazy motocyklowe, gdzie służył jako przykład customowej maszyny zbudowanej całkowicie od podstaw.