BAZA-FIRM-POLSKICH.pl
 
 

Firmy kosmetyczne w Polsce

Polski rynek kosmetyczny jest dość dobrze zaopatrzony i choć wiele znanych na cały świat marek co rusz wprowadza swoje produkty do naszych sklepów z kosmetykami, to jednak warto poznać bliżej rodzimych producentów.

Największe rodzime firmy kosmetyczne w Polsce

  • Bielenda

To ponad 400 produktów kosmetycznych dedykowanych klientom indywidualnym, gabinetom kosmetycznym i ośrodkom typu Wellness & Spa. Znane nie tylko w Polsce, ale również w wielu innych krajach (Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Grecja, a nawet Zjednoczone Emiraty Arabskie) kosmetyki cechuje kompleksowa pielęgnacja skóry i bezpieczeństwo oparte na naturalnych składnikach aktywnych. Doskonała wydajność i skuteczność produktów firmy Bielenda wynika ze szczególnej dbałości o najwyższą jakość wypracowaną w trakcie przeprowadzanych testów i badań laboratoryjnych.

  • Avon

Od 1992 roku to bezsprzeczny lider sprzedaży bezpośredniej najwyższej jakości kosmetyków i produktów niekosmetycznych w Polsce. Znane i lubiane kosmetyki oraz stale poszerzany o nowatorskie produkty asortyment dostępny jest dzięki konsultantkom, które rozprowadzają je wśród przyjaciół i znajomych. Co ciekawe i chyba unikalne wśród producentów kosmetyków – Avon umożliwia klientom zwrot zakupionego produktu w ciągu 90 dni pod warunkiem, że zużycie kosmetyku nie przekracza 25%.

  • Eveline Cosmetics

To czołówka firm kosmetycznych nie tylko w Polsce, ale i w skali światowej. Innowacyjność, nowoczesne technologie, pełna kontrola na każdym etapie powstania kosmetyku oraz odpowiednia strategia sprzedaży produktów pielęgnacyjnych i make-upowych przełożyła się ich niezwykłą popularność wśród klientów na wszystkich kontynentach.

  • Dax Cosmetics

To przede wszystkim znane na rynku Polskim i zagranicznym wysokiej jakości kosmetyki oferowane pod sześcioma markami: Yoskine, Cashmere, Celia, Perfecta, Dax Sun i Daxmen. Charakterystyczne dla nich jest to, że każda nieco się od siebie różni i zaspakaja potrzeby klientów w różnym wymiarze finansowym. Z pewnością w szerokim asortymencie kosmetyków każdy znajdzie dla siebie odpowiedni produkt.

Ponadto na uwagę zasługuje pochodząca z Przemyśla firma Inglot, której pierwsze produkty (cienie do powiek i lakiery do paznokci) można było kupić tylko w osiedlowych drogeriach. Dzisiaj to szeroka gama kosmetyków kolorowych, które są obecne „na wszystkich wydarzeniach branżowych na całym świecie oraz na międzynarodowych pokazach makijażu: The Makeup Show, IMATS, produkcje telewizyjne oraz Fashion Week w światowych stolicach mody”. Wśród proponowanych produktów dla klientów z całego świata znajdują się między innymi cienie do powiek, pudry, pomadki, korektory i produkty do brwi. Inglot to obecnie ponad 600 salonów w prawie 80 krajach rozsianych po 6 kontynentach.

Profesjonalne polskie marki, których nie znamy

Oprócz wcześniej wymienionych firm kosmetycznych zapewne kojarzymy inne polskie marki, takie jak Soraya, Eris, Farmona czy Ziaja. Jednak na rynku funkcjonują również polecane przez dermatologów i kosmetologów profesjonalne marki produktów kosmetycznych: FEMI, Balneokosmetyki, Norel, Beta Skin, Yvene, DLA i Ministerstwo Dobrego Mydła. Stworzony przez Panią Bożenę Społowicz ranking najlepszych polskich profesjonalnych marek to efekt bez mała dwudziestoletniego doświadczenia w pielęgnacji cery, opartego o specjalistyczną wiedzę z zakresu kosmetologii, chemii i technologii kosmetyków. Jako pierwsza i jak dotąd jedyna w Polsce skin coach (skin coaching to innowacyjne połączenie specjalistycznej wiedzy o skórze i jej potrzebach z coachingowym procesem wprowadzania ważnych zmian w życiu), prowadzi liczne warsztaty, między innymi z komponowania spersonalizowanych kosmetyków.

Jak twierdzi: „ich misja jest zgodna z nurtem mojej filozofii w podejściu do pielęgnacji skóry – tworzą kosmetyki bardzo dobre jakościowo, z czystych i wyselekcjonowanych składników, skuteczne w działaniu i naturalne. Za tymi markami stoją ludzie. Są to najczęściej farmaceuci, kosmetolodzy i dermatolodzy, którzy w trakcie swojej drogi zawodowej uczyli się potrzeb skóry, prowadzili badania i doświadczenia, aby stworzyć kosmetyki odpowiadające na realne potrzeby cery.

Często są to kosmetyki o wyższym stężeniu składników aktywnych i wyprodukowane przy użyciu zaawansowanych technologii. Warunkiem bezpiecznego działania kosmetyków jest proces ich wytwarzania.

Surowce pozyskiwane do produkcji pochodzą z kontrolowanych upraw i są dokładnie oczyszczane (np. z metali ciężkich). Bazę kosmetyczną produktów profesjonalnych, czyli wodę, tłuszcz i emulgator, zestawia się w idealnych proporcjach, dzięki czemu wchłanianie przez skórę substancji aktywnych jest efektywniejsze. Ponieważ kosmetyki te są silniej skoncentrowane, przechodzą liczne badania i są zaawansowane biotechnologicznie, ich cena jest zatem odpowiednio wyższa”.

Z całą pewnością warto zainteresować się mniej znanymi, ale specjalistycznymi markami dla „odbudowy właściwej relacji ze swoją skórą”.